vrijdag 26 oktober 2012

Diamonds are forever


















Naast mijn grote liefde cosmetica, heb ik nog een passie, namelijk juwelen. Ik heb tijdens mijn studie zelfs een tijdje bij Schaap Citroen juweliers in de PC Hooftstraat gewerkt wat een absolute belevenis is geweest. Als je dagelijks omringt wordt door al dat zeer exclusieve moois raak je al snel verwend en een beetje kritisch, maar die periode heeft wel deels mijn smaak gevormd. Ik ben maar gewoon huisvrouw dus ik moet keuzes maken, maar met flink doorsparen en een beetje creativiteit kom je vaak al een heel eind. Nu ben ik wel nieuwsgierig, heb jij het ervoor over om door te sparen voor een mooi sieraad of zou je nooit (veel) geld willen uitgeven aan goud en diamant?


Kwaliteit altijd boven kwantiteit, ik vind de ice watches van nu onwijs cute, maar over 4 jaar liggen ze waarschijnlijk allemaal ergens achterin een la, en ik koop liever eens in de 10 jaar een mooi horloge dan elk jaar een horloge van 100 euro. Uiteraard is afwisselen wel leuk en daarom ben ik na zeker 9 jaar nog steeds helemaal gek van mijn Technomarine horloge. Ik kan de bandjes er namelijk van wisselen. In de zomermaanden draag ik een roze rubberen band en in de winter heb ik een mooie zwarte lakband en een paarse metallic. En in de lente kan ik kiezen voor lak poederroze. Zo was het horloge wel wat duurder in aanschaf, maar eigenlijk zijn het er 4. Het horloge oogt heel sportief maar door de parelmoeren wijzerplaat toch ook chic. Technomarine horloges zijn verkrijgbaar vanaf €325,00. Check www.technomarine.com voor verkooppunten en de Technomarine modellen. De Cruise original is een prachtige klassieker maar ik vind de Cruise Lipstick ook errug leuk.

Aside from my love for cosmetics I have another passion, jewelry. During my college years I worked at a deluxe jeweller in Amsterdam. I had the time of my life there and it shaped my taste and appericiation for jewelry. I am just a stay at home mom so I can't affort the showstoppers but  saving up, sensible spending and creativity go a long way. So every now and than I can treat myself to something nice, it does mean I have to sacrifice other things, but I am not a huge spender on clothing. I don't need a complete new wardrobe every season, I prefer buying some good basics if I really need them. I am really curious now, are you willing to save up for a nice piece of jewelry of would you never spend (a lot of) money on real gold and diamonds? 

Quality over Quantity. I'd rather buy one watch every 10 years than buying a 100 euro watch every year. I think the ice watches are super cute, but will people still wear them in 4 years? Or will they end up in the back of a closet? I do like to wear something different every now and then, so I am still crazy about my Technomarine watch. I have it for about 10 years and I never get tired of it because I can change the straps. Technomarine watches start at approx €325,00 check the Technomarine website for all the Technomarine models, I love the classic cruise collection and the Cruise lipstick is bright and feisty. 

My wedding band (nailpolish by Opi At first sight)

























Mijn trouwring uitzoeken was ook moeilijk, ik wou er zeker geen kapitaal aan uitgeven maar als je een beetje spoiled bent is dat best een opgave. Het is uitendelijk een vrij klassieke ring met briljanten geworden maar door de mooie ronding heeft hij toch iets bijzonders.

My wedding band search was not easy, I wanted something classy and sparkly but not something that would cost me a fortune. I found this band with small diamonds and I love the curvy shape of the ring. 

Bvlgari B-Zero 1


















Een andere blikvanger is mijn witgouden
Bvlgari ring, volgens mij alweer 11 jaar geleden gekocht op vakantie. Deze moderne klassieker zal me nooit gaan vervelen.

Another eyecatcher is my white gold Bvlgari ring, I purchased it on a Holiday once (I think 11 years ago) and this modern classic will never go out of style. 


















In mijn juwelenkistje bevinden zich ook een parelcollier (van echte parels, wist je dat je echt van nep kan onderscheiden door ze langs je voortanden te wrijven? Echte parels voelen heel ruw op de tanden en imitatie is glad) en een witgouden venetiaans (type schakel) collier met een diamanten kruisje (gekocht tijdens de Diamond point sale 50% korting) en mijn geelgouden Dodo by Pomellato teckeltje. De Dodo hangertjes zijn verkrijgbaar vanaf € 135,00 en ik vind de geelgouden dodo ook heel erg cute. Ik zag net op www.dodo.it dat er ook een teckel is met briljant...Oh kerstman....

I have a pearl necklace (real pearls, did you know you can test the authenticity of a pearl by rubbing it on your front teeth? An original pearl feels gritty and imitation is smooth.) and a white cold venetian chain necklace with a diamond cross pendant (got it on a 50% sale at Diamond point) and my yellow gold dodo dachshund. Dodo pendants start from €135,00 and they are incredibly cute and fun. I just found a white gold and diamond dachshund on www.dodo.it oh dear Santa.....

Wishlist material L-R:
Dodo Dachshund in white gold & diamonds
Gucci Bamoo hoop earrings
Bron rings with coloured gems














Als je besloten hebt om jezelf te trakteren op een mooi sieraad dan is het heel belangrijk om deze aan te schaffen bij een juwelier waar je je prettig bij voelt het is immers geen halfje bruin dat je koopt. Laat je altijd goed adviseren en voel je niet bezwaard als je niet meteen tot aankoop overgaat. Ik denk altijd erg lang na over dit soort aankopen waardoor ik meestal stukken koop die ik nu zoveel jaar later nog met veel plezier draag. Zowiezo moet er altijd voor gespaard worden maar dat heb ik er graag voor over, ik heb niet elk seizoen een compleet nieuwe garderobe nodig, ik beperk me altijd tot een paar mooie basics waardoor ik ook bezuinig op miskopen ;) en met een beetje geluk wat kan wegleggen voor een mooi sieraad. Echte topstukken kan ik me niet veroorloven maar dat geeft ook niet, ik kan wel heerlijk wegdromen bij al dat moois. En ik combineer ook gewoon met mijn Swarovski sieraden of desnoods met een bijzonder item van de H&M.

Een fijne juwelier is Van Willigen in Rotterdam, een fantastisch assortiment en je wordt er met veel vakkennis en geduld geholpen. Diamond Point in de Bijenkorf vind ik altijd fijn om even lekker rustig in de vitrines te kijken en op de website staat een heel groot deel van de collectie.

A very jeweller with a very friendly and patient staff is van Willigen in Rotterdam. Their store is jewelry heaven. Diamond Point in de Bijenkorf is great for browsing and their website has a good overview of the collection. Take your time when buying something nice, don't feel pushed to buy something instantly. You are not buying a loaf of bread so consider your purchase well. I still appericiate items I purchased over 10 years ago so they have been good investments. A good piece of jewelry will upgrade even the most simple outfit. I also like to combine them with Swarovski jewels or a stunning piece by H&M. 

6 opmerkingen:

  1. I totally agree with you! Living in Switzerland I have the advantage to know people who work for luxury watches brand, and my husband used to work for a luxury brand also, so I have a few pieces of fine quite expensive jewellery and watches, that I wouldn't own if all the previous conditions I've mentioned weren't true. But I think some brand jewellery are disproportionally overpriced, while beautiful pieces of refined jewellery, with gold and precious stones, may cost much less because they're not "luxury brand". So, what one needs to know at some point is if one's loving the jewellery or the brand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thanks so much for your message! I still have Baselworld on my wishlist...I totally agree with you on the matter of elevated prices when brands are in order, but isn't that with everything? Is a birkin really that extra special or is it the name and design of the bag?

      I am planning on doing more jewellery and watch items if this item is being read often.

      Verwijderen
  2. Leuk om zo'n persoonlijk sierradenstukje van je te lezen, erg leuk en open geschreven!
    Ik heb ook een paar mooie stuks, gekregen voor speciale gelegenheden en daar ga ik heel zuinig mee om. Ik vind het super om lang te sparen voor iets en uiteindelijk zie ik vaak nog af van de aankoop omdat ik niet meer overtuigd ben en dan heb je inderdaad een miskoop vermeden! Perfect!
    Eigenlijk is het dus beter om wat minder geld te hebben of je verspilt het toch maar aan miskopen ;-)

    En oh ja, als ik toch iets zou kunnen kiezen, ga ik voor die prachtige Gucci hoop earrings, wowz!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben het zeker met je eens, heb een tijdje als makelaar gewerkt en verdiende bakken met geld, ga er niet over jokken, maar gaf het ook allemaal uit aan spullen. Nu moet ik echt opletten met wat ik uitgeef en dan koop je vaak veel mooiere duurzamere items.

      die Gucci's zijn mooi he...zucht....

      Verwijderen
  3. Hi. I'm not a super lover of jewels, but i totally agree with the fact to buy one good thing every ten years than a fashionable crap every year. I'm saving for my biggest lemming, i think i will finally afford it next april-may: a pair of black patent 120 Pigalles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. very well said :) It counts for so many things like shoes and bags.

      Oh wow that is awesome, I applaud you for saving up for those pretties! Have you ever checked out the Le Silla webshop?

      Verwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)