zondag 15 november 2015

Thierry Mugler Alien Refillable Talisman

Thierry Mugler Alien Refillable Talisman 

Het is alweer 10 jaar geleden dat Thierry Mugler zijn tweede damesgeur lanceerde, Alien was net zo bijzonder en misschien ook bizar als Angel. De krachtige geur, de futuristische flacon en dan de naam....Niet de eerste die mij te binnen zou schieten als ik een damesgeur zou moeten bedenken maar het heeft alleen maar bijgedragen aan de iconische status van deze geur. Alien had bij de creatie de kracht van zonnestralen als uitgangspunt en dat leverde een bijzondere compositie van Arabische jasmijn absolue, witte amber en cashmeran hout op.


De jasmijn die voor Alien wordt gebruikt komt uit de omgeving van Madurai in India waar de jasmijnknoppen bij het ochtendgloren worden geplukt door behendige pluksters omdat de zon dan nog geen kans heeft gehad om de geurige aroma's te doen vervliegen. Er is ongeveer 700 kilo (!) aan jasmijnknoppen nodig om 1 kilo absolue van Arabische jasmijn te produceren, een kostbaar ingrediënt dus en in Alien is de verleidelijke geur van jasmijn heel prominent aanwezig.

Alien Eau extraordinaire, Alien eau de parfum & Alien liqueur de parfum (limited editon 2013)

Inmiddels zijn er al heel wat Alien variaties uitgebracht, de Eau de toilette is een luchtigere benadering door toevoeging van mandarijn en steranijs maar toch herkenbaar Alien. De essence absolue daarentegen is juist een hele krachtige en intense geurervaring door amber en vanille aan de eau de parfum toe te voegen wat een sensuele en weelderige geur oplevert. De Eau extraordinaire is mij favoriete zomergeur, bergamot en tiarébloem zorgen voor een hele zonnige en vrouwelijke geur waarin je toch duidelijk de klassieke Alien kan herkennen.

Daarnaast lanceert Mugler ook zo nu en dan een speciale limited edition, zo waren er al variaties op de Mugler parfums met invloeden van leer en likeur.


Om de verjaardag van Alien te vieren is er een bijzonder mooie flacon uitgebracht die rust op een gouden standaard. De flacon is net even anders maar toch herkenbaar door de prachtige dieppaarse amethystkleur en gounden 'klauwen'. Wat trouwens wel grappig is is dat ik niet altijd fan ben geweest van deze geur, het heeft even geduurd voor ik de compositie kon begrijpen en waarderen en nu is het inmiddels een lichte verslaving, beetje hetzelfde wat ooit ik met Angel heb ervaren.

Uiteraard is ook deze flacon net zoals vele andere Mugler flacons navulbaar wat fijn is voor je portemonnee en voor het milieu. Je shopt de gevulde flacon en als deze leeg is ka je hem bij de Angel Source in je parfumerie laten navullen. Voordeliger dan een geheel nieuwe flacon en beter omdat het weer afval scheelt. Luxe kan best ecologisch verantwoord zijn volgens Mugler en dat vind ik een schitterend standpunt.


Alien is goed vertegenwoordigd in mijn parfumcollectie maar toch kwam ik tot de ontdekking dat ik de Eau te toilette nog niet in mijn bezit heb en dat terwijl ik momenteel zo dol ben op mandarijntjes (waarschijnlijk mijn pregnancy craving....).

Ook heb ik maar meteen de Radiant shower gel en Radiant bodycream (met gouden deeltjes) op mijn verlanglijstje gezet. Ook nieuwsgierig geworden naar het universum van Alien? Check alles over deze geur op de Thierry Mugler website.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)