vrijdag 22 juli 2016

Dermalogica charcoal Rescue mask

Dermalogica charcoal Rescue mask

De zwangerschapsgloed bestaat echt, door de zwangerschapshormonen maakt je huid meet oliën aan die je huid voorzien van een gezonde gloed, maar ook door de verhoogde bloedsomloop krijg je een natuurlijk blosje op de wangen. Ik had tijdens mijn zwangerschap het geluk dat veel beautykwaaltjes wegbleven en ik inderdaad een stralend gezichtje had (vooruit op het laatst was het geen gezichtje meer maar eerder bolle toet).

Na de bevalling zorgde het prille moedergeluk ook nog regelmatig voor een stralende gelukzalige gloed over mijn gezicht en hoewel dit gevoel van gelukzaligheid nog altijd bezit van mij neemt als ik mijn kleintje vasthoud of zie lachen is mijn huid inmiddels een beetje uitgeblust na de korte nachten. Mijn vriendin heeft namelijk besloten om na een paar maanden doorslapen een extra nachtvoeding in te lassen.... op zich geen punt want ik geniet zelfs s'nachts van de intieme momentjes met mijn kleine baby maar het is wel aan mijn gezicht af te zien.


Tijd voor actie, het Dermalogica Charcoal rescue mask is een masker dat ontgift, verheldert en opfrist. Een ideaal product om een doffe, vermoeide huid op te frissen en dit door middel van houtskool en zwavel.

Houtskool vermindert onzuiverheden en revitaliseert, zwavel stimuleert de celvernieuwing en verheldert de huid. Vulkanische as, bamboe extracten en alpha hydroxy zuren zorgen voor intensieve verheldering terwijl niacinamide de huid huid kalmeert en munt de poriën doet verkleinen.

Het masker wordt royaal aangebracht op gezicht en hals waarbij je de oogcontour moet vermijden. Na 7 à 10 minuutjes maak je je handen vochtig en masseer je het masker lichtjes in om de exfoliërende werking te versterken. Hierna spoel je het grondig af met lauwwarm water.


Ik moet het masker alleen niet gebruiken als ik kort daarna de deur uit moet, nu kan een rondje bos met de honden wel want de konijnen zullen niet zo opkijken van mijn rode huid maar ik moet echt wel even een uur of twee bijtrekken na een behandeling met dit masker. Als de rode vlekken eenmaal weggetrokken zijn dan lijkt mijn huid wel stukken egaler.

De roodheid is trouwens minder hevig als ik het inmasseren na 10 minuutjes oversla. Dus voor mij is dit masker vooral heel erg fijn om te gebruiken voor ik ga slapen. Dan een fijne moisturizer en veel zzzzzzzzzz dan word ik de volgende ochtend (zelfs na een onderbroken nachtje) met een fris huidje wakker.



Ik ben ook inmiddels aan een nieuwe oogverzorging begonnen, het Ultrasmoothing eye serum is heel fijn maar toch niet helemaal opgewassen tegen de blauwe verkleuringen onder mijn ogen. Ik ben nu overgestapt op de total eye care die ook meteen de fijne lijntjes aanpakt maar daarover binnenkort meer.

Mijn badkamer begint steeds meer op een Dermalogica salon te lijken haha, tja als je er eenmaal aan begint loop je het risico dat je steeds meer producten aanschaft want het is echt een ontzettend fijn merk. Lekker no nonsense en doet wat het belooft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)