maandag 26 september 2016

Galenco: Fijn voor baby's maar ook voor mij

Galenco baby trousse voyage

Belgische apotheken zijn best wel een feestje wat verzorgingsproducten betreft, de nieuwste ontdekking is het verzorgingsmerk Galenco voor baby's en kindjes. In België is Galenco een waar icoon, voor mij als Nederlandse was het volkomen nieuw maar alleen maar leuker toch om iets nieuws te ontdekken?

Voor mijn kindje gebruik ik voornamelijk de milde formules van Weleda en La Roche posay omdat ze zeker tijdens het doorkomen van de tandjes wat last heeft van eczeem en toch wel een gevoelig droog huidje heeft. Dus ik probeer de geparfumeerde producten eigenlijk te vermijden maar dit leuke reissetje kon ik toch niet weerstaan.

Het vrolijke toilettasje met afbeelding van Lou (de walvis siert de reiniging) en Louise (het konijntje is voor de verzorgende producten) bevat drie travelsize productjes voor je baby. De zachte zeepvrije waslotion is lichtjes geparfumeerd en reinigt de tere huid van je baby op milde wijze. De luiercrème beschermt de babybilletjes tegen de mogelijke irritatie die urine en ontlasting kunnen veroorzaken en de lichaamsmelk houdt het huidje van je kindje goed gehydrateerd.

De luiercrème en lichaamsmelk zijn geparfumeerd met een zacht, poederachtig parfum wat stiekem wel heerlijk ruikt maar wat ik liever toch niet op baby's huidje gebruik. De lichaamsmelk gebruik ik dus voor mijzelf...niet doorvertellen hoor! Maar als je ook liever parfumvrije formules gebruikt heeft Galenco ook alernatieven. Die alternatieven heb ik dus meteen op mijn lijstje gezet, ik ben toch wel nieuwsgierig geworden.

galenco

De Re-lipiderende waslotion voor lichaam en haartjes is zacht en zorgt ervoor dat de beschermende laag extra versterking krijgt, deze waslotion wordt geadviseerd in combinatie met de re-lipiderende balsem. Deze balsem herstelt de huidbarrière en beschermt tegen indringers zoals allergenen en micro organismen en verlicht jeuk en irritatie. Perfect dus als je kindje last heeft van een hele droge of eczeemhuid. Helemaal fijn is dat deze balsem in een 100 en 400ml flacon is, eentje voor in de luiertas en eentje voor op de commode dus.

De herstellende luierzalf is ongeparfumeerd en heeft naast een beschermende werking ook een sterk herstellende werking voor billetjes die echt wat extra verzorging nodig hebben. Nu nog ongeparfumeerde reinigingsdoekjes en dan ben ik helemaal happy, Galenco shop je bij de apotheek.

img_0533


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)