donderdag 9 februari 2017

Sun & body favorieten 2016

Mijn SPF en body favorietjes

In 2016 is er voor mij op beautygebied veel veranderd, ik ging steeds bewustere keuzes maken wat cosmetica betreft. Concreet betekende dat etiketten lezen, mij verdiepen in ingrediënten en veel merken waar ik eerder dol op was verbannen uit mijn badkamer. Niet alles wat ik gebruik is 100% ecologisch en vrij van chemicaliën, want soms heb je even iets stevigs nodig om een probleempje aan te pakken maar ik denk dat ik op de goede weg zit.

Grote favorieten waren de Calendula babyverzorging van Weleda en de Rozen producten van Dr, Hauschka. De haar en bodyshampoo is vrij van zeep en maakt het tere huidje toch goed schoon en de billenbalsem is goed voor allerlei situaties. De billenbalsem is natuurlijk geschikt om luieruitslag te bestrijden maar ook smetplekjes in baby's halsje verdwenen snel net als mijn zwemmerseczeem (na het babyzwemmen was ik zo druk met de kleine dat ik vergat om mezelf goed af te drogen.,). De Weleda Calendula olie is ook erg fijn voor droge plekjes en massage maar als het wat meer mag ruiken dan is de Hauschka rozen olie zalig. De milde rozen douchecrème is niet meer weg te denken uit mijn badkamer.


Last van een hele droge huid met kloven? De shea butter van Cattier paris is eerst even wennen qua gebruik maar enorm doeltreffend wat droge of gesprongen huid aanpakken betreft. De Shea butter zit in een pot en heeft een vaste vorm, je neemt een beetje uit de pot en verwarmt dit tussen je handpalmen om het product vloeibaar te maken, dan kan je het aanbrengen op de plekken waar het nodig is. Droge huid en kloven verdwijnen bij regelmatig gebruik vrij snel en omdat het de huid direct soepeler maakt deden mijn kloven ook direct minder pijn.

De Kiehl's Crème de corps whipped body butter ruikt zooooo lekker zoet en deze rijke butter houdt mijn huid soepel en zacht ook tijdens de hele koude dagen. Deze crème werkt nog beter als je hem aanbrengt op een nog vochtige huid van het douchen. De Lipikar Baume AP+ gebruik ik voor mijn kindje. Als er tandjes doorkomen merk ik dat haar huid droger wordt en er zelfs eczeemplekjes tevoorschijn komen. Lipikar is speciaal ontwikkeld voor een atopische huid en ik merk duidelijk verschil als ik met deze rijke bodycrème smeer. Kleintje krabt niet meer en de droge plekjes worden minder ruw en rood. 


In het zonnetje is een goede bescherming een must maar chemische filters dringen in de huid en dat is ook weer niet ideaal.... De Super sensitive shield SPFf30 van Dermalogica en Lovea Kids SPF50 bevatten minerale filters, deze leggen een laagje op de huid dat het zonlicht weerkaatst. Daarnaast bevatten ze voedende bestanddelen om de weerstand van de huid optimaal te houden zodat je huid dubbel beschermd is. Beiden hebben een ietwat kruidige, plantaardige geur en een lekkere lichte textuur. 

Het advies is om baby's de eerste jaren zoveel mogelijk uit de zon te houden en dat doe ik ook zeker maar als je dan toch even gaat wandelen en ze misschien wat stralen zonlicht vangen kan die huid maar beter goed beschermd zijn. Met deze SPF producten voelde ik me helemaal zeker, de Dermalogica heb ik trouwens het hele jaar door in mijn tas zitten voor het geval er ineens zon gaat schijnen. 

De DB Naturals Monoï olie bevat geen SPF maar kan gebruikt als voedende en beschermende olie worden gebruikt voor je haar en lichaam. Alleen al door de geur waan je je in tropische oorden....Maar omdat er geen SPF in verwerkt is moet je wel uitkijken als je een zongevoelige huid hebt!


Ik begin een steeds groter Weleda fan te worden, vorige week shopte ik deze tandpasta waarmee je ook babytandjes al mag poetsen. Vanaf het moment dat het eerste melktandje doorkomt ben ik begonnen met het poetsen van dochterlief haar tandje. 

Inmiddels heeft ze er al 8 en doet haar mondje al zelf open als ze ziet dat ik deze tandgel op haar tandenborsteltje doet. Dan poetsen we samen onze tandjes, zo lief! Het is echt superschattig om te zien hoe ze met haar tandenborsteltje in haar kleine handje mij imiteert en het geeft mij een rustig gevoel dat er geen onnodige chemicaliën in dit product zitten. 

Je kan niet altijd vermijden dat er wel eens iets in een product zit dat je liever niet gebruikt maar ik streef er toch naar om het zoveel mogelijk milde producten te gebruiken. Weleda, Cattier Paris, Dr. Hauschka, DB Naturals en Lovea zijn verkrijgbaar bij reformwinkel, drogist en schoonheidssalons. Dermalogica is verkrijgbaar bij schoonheidsinstituten en concept stores en La Roche Posay Lipikar is verkrijgbaar bij de apotheek. 


BigGreenSmile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)