zondag 16 april 2017

Fris de lente in:Tijd v Springtime essentials




Als de dagen langer worden begint het altijd te kriebelen, het huis krijgt een opfrisbeurt, het verzorgingsritueel wordt aangepast met luchtige lichte texturen en het lijf wordt zomerklaar gemaakt. De lente is dé tijd voor een mooie zachte make-up, nagels in lieve zachte tinten, nonchalant haar en natuurlijk mooie zwierige jurkjes en rokjes.Tijd voor wat fijne producten die daarbij helpen.


Clarins heeft een nieuw duo gelanceerd waarmee je je gezicht de hele dag mooi fris en mat kan houden, de Pore perfecting foundation is een luchtige egaliserende foundation die oneffenheden gladstrijkt en beschermt tegen vrije radicalen. De Pore perfecting kit is een navulbaar 2-in 1 product dat matterende papiertjes en een transparant porieverfijnend poeder bevat. Het poeder is 30 keer lichter dan traditioneel poeder en zorgt voor minder zichtbare poriën en een mooie egale huid.


Mijn volle gezichtscrème is op en dat is mooi want het is tijd voor een luchtige fluide of gelcrème om mijn huid dagelijks mee te verzorgen. Ik streef ernaar om die verzorging tweemaal per week aan te vullen met een met een hydraterend masker en het Hydro mask van Hannah is een fijne aanrader. Dit hydraterende masker mag namelijk zelfs rond de oogcontour gebruikt worden waardoor de droogtelijntjes rond de ogen ook gladgestreken worden. Na het gebruik oogt mijn huid heerlijk fris en voelt superzacht aan.

Ook de rijke volle bodycreams worden ingeruild voor lekkere luchtige lotions, liefst met een zacht en fris geurtje. Korres is een heerlijk merk dat een hele fijne lijn van geurige bodylotions heeft vol verzorgende plantenextracten maar zonder allerlei overbodige chemicaliën. De Water lily bodylotion heeft een zalige frisse geur die doet denken aan fris koel water en delicate bloemen. De luchtige lotion trekt snel in en laat een heerlijke subtiele geur achter op de huid. Van dezelfde geur is er ook een heerlijke douchegel verkrijgbaar.


Mijn handen zijn een zwak punt, soms is het zo erg dat de kloofjes zelfs op mijn vingertoppen staan en het bij elke aanraking met water voelt alsof er tientallen naaldjes in mijn huid geprikt worden. Ik smeer mijn handen dan ook regelmatig in met handcrème en ik heb ze bijna allemaal wel eens gebruikt, van goedkoop tot peperduur, maar ik kom altijd terug bij deze handcrème van Pure Altitude.

Pure Altitude is een huidverzorgingsmerk op basis van Edelweiss uit de Alpen, dit teer ogende bloempje kan de meest extreme omstandigheden doorstaan en de extracten uit deze krachtpatser zorgen er ook voor dat je huid beter in staat is zich te verweren tegen (agressieve) invloeden van buitenaf. Deze rijke crème wordt snel door de huid opgenomen en voelt niet vettig of plakkerig maar zorgt wel voor een instant gevoel van comfort en 'relief', mijn huid voelt direct kalmer en minder geïrriteerd aan. Ik hoop nog altijd op een grootverpakking want het enige nadeel aan dit product is de op zich niet hele kleine hoeveelheid van 60ml maar een blik met 200ml zou mijn handen een flinke tijd uit de letterlijke en figuurlijke brand helpen.


Als de lente is begonnen heb ik ook altijd zin in nieuw en fris haar, de afspraak bij de kapper is al gepland (als het aan mij ligt gaat er een flink stuk af) en thuis ben ik mijn haar al aan het opfrissen met de Beach envy lijn van Redken. Van te rijke crème conditioners worden mijn krullen slap en futloos en Redken heeft hiervoor de perfecte oplossing. De texturizing conditioner is een conditioner in luchtige geltextuur die het haar voorziet van volume en textuur zodat het haar lekker valt en ook makkelijker te vlechten of op te steken is.

Nu is mijn haar niet mijn enige zorg nu de wereld weer groener kleurt, het hooikoortsseizoen is van start! Als je buiten bent dan is er weinig aan de blootstelling met de pollen te doen maar in huis kan je wel een paar maatregelen nemen. Zo heeft Phytomer een handige spray die niet alleen zorgt voor een aangename geur in huis maar de lucht ook direct zuivert en je weerstand een boost geeft.

De spray bevat onder andere essentiële olie van lavendel en eucalyptus. Dus het is uitkijken als je kindjes onder de 3 jaar in huis hebt of zwanger bent of borstvoeding geeft. Bij mij is dit laatste het geval dus ik zuiver de lucht in huis met een verstuiver van Phytomer en gebruik daarbij oliën die wel geschikt zijn voor baby's en peuters. Maar daarover binnenkort meer, de Zuiver spray is dus een fijn hulpmiddel om de allergenen in de lucht te zuiveren en het huis extra op te frissen tijdens de voorjaarsschoonmaak. En dat is precies waar ik nu weer even mee verder ga...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)