zaterdag 20 mei 2017

Lipstick Love: Guerlain Rouge Automatique Vega



Ik heb zo enorm veel lipsticks en hoewel er veel nudekleurige tinten in mijn stash te vinden zijn zitten er toch ook een aantal bijzondere kleuren tussen. Vandaag in Lipstick Love een mooie vampy tint van Guerlain. 

Mijn liefde voor de parfums van Guerlain is zo groot dat ik bijna zou vergeten dat ze ook hele mooie decoratieve cosmetica maken. De Rouge Automatique is een lipstick met een juweel van een huls. Deze lipstick heeft namelijk geen klassieke dop maar een ingenieus schuifsysteem waarmee je de lipstick zo uit de huls laat schuiven. Als je de lippen gestift hebt dan schuif je de 'G' weer omhoog en de huls sluit zich dan weer. Geen last meer van zoekgeraakte doppen en/of geknoei met lipsticks waarvan de dop is losgeraakt. 


De Rouge Automatique is niet alleen een juweeltje om te zien maar is ook qua pigmentatie en verzorging een hele fijne lipstick. De romige textuur droogt de lippen niet uit maar voorziet de lippen van een flinke hoeveelheid kleur en glans. Vega is een dieprode vampy tint, mooi voor bij een dramatische look maar ook bij een simpele make-up al een serieuze blikvanger. 


Voor mij persoonlijk is dit niet een tint die ik alle dagen zou dragen maar soms heb ik behoefte aan wat extra impact en daar leent deze kleur zich heel erg goed voor, ik ben niet zo van het typische klassieke rood maar deze diepe beetje 'duistere' rode tint vind ik dan net even iets anders en perfect voor bij een mooie egale basis en een vleugje mascara.