vrijdag 16 juni 2017

Zachte shampoo's




Cosmetica shoppen is steeds meer een dingetje geworden nu ik me steeds meer verdiep in de bestanddelen die sommige merken gebruiken. Gelukkig zijn er volop milde alternatieven met relatief zuivere bestanddelen, deze drie producten zijn al een tijdje in mijn badkamer te vinden en ik gebruik ze met veel plezier en zonder (kop)zorgen.


Jane Iredale is een ware heldin op het gebied van decoratieve cosmetica, haar minerale make-up is heel fijn in het gebruik en de minerale pigmenten dringen niet in je huid maar verzorgen haar wel. Een bijzondere ontdekking was de penselenreiniger, toen ik zag hoe mooi mijn penselen van echt haar gingen glanzen werd ik erg nieuwsgierig en besloot het product ook voor mijn eigen haar te gebruiken. Het resultaat was geweldig, mijn haar glansde enorm, was kraakhelder schoon en conditioner was niet nodig want ik kon het moeiteloos uitkammen na het wassen. Citroenschilolie en soja proteïnen zorgen voor een effectieve reiniging en verzorging in één gebaar.

Jane Iredale is proefdiervrij, ik hoop maar dat ze het niet erg vinden dat ik Truly Pure inmiddels ook gebruik om mijn hondjes mee te wassen als die in het bos ergens in hebben liggen rollen... Hun vacht is dan ook supersnel droog zodat ze niet kleddernat door het huis rennen na een bad. Gelukkig vinden mijn proefdieren het badderen zo niet zo erg, ik heb er zelfs eentje die echt staat te genieten als ik haar lekker masseer met shampoo hihi. De Truly Pure shampoo & conditioner ruikt heerlijk naar frisse citroen.


Zoete amandelolie en extract van Calendula kalmeren de huid waardoor deze zeepvrije reiniger geschikt is voor de tere babyhuid. Deze haar-en bodyshampoo heeft een zachte ietwat plantaardig-kruidige geur maar de geur is subtiel aanwezig en zeker niet overheersend. Ik vind het wel fijn als er geen duidelijke synthetische geurstoffen aan doucheproducten zijn toegevoegd, die kunnen alleen maar voor irritatie zorgen. Hoewel deze reiniger heel mild is is hij ook zeker geschikt voor het zwaardere werk (denk volle luiers tijdens het krijgen van tandjes.... die arme billetjes hebben het dan al zo zwaar dus fijn dat deze wasgel zo zacht is voor de huid, na het schrobben een flinke lik Weleda billenbalsem en ze kunnen er weer tegenaan) en op vakantie gebruikte ik hem bij gebrek aan wasmiddel (vergeten) voor de handwasjes.

De Mousse Familial van Cattier Paris is een zeepvrije maar toch schuimende douchegel en shampoo voor het hele gezin. De formule is net als de andere twee douchefavorieten vrij van Sodium lauryl en laureth sulfaat en bevat extract van kokkel dat zorgt voor het schuim. De milde formule heeft een zachte geur van grapefruit en bevat biologisch korenbloemwater dat verzacht en kalmeert. De compacte lichtgewicht flacon bevat een royale 500ml product waarmee je best wel even vooruit kan (mits puberdochter de flacon in handen krijgt dan is de flacon na 3 keer alsnog leeg.... ik begrijp niet hoe ze het voor elkaar krijgt.....).

Cattier Paris en Weleda shop je bij de reformzaak, drogisterij en online via Big green smile. Jane Iredale is verkrijgbaar bij de Jane Iredale schoonheidssalon.

BigGreenSmile

PS weten wat er precies in deze producten zit? Hieronder zie je alle ingrediënten.

Jane Iredale
Weleda baby 
Cattier Paris Moussant familial

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)