woensdag 5 juli 2017

Phytosun Louise verstuiver





Mama zijn vraagt veel van je uithoudingsvermogen, nu kan ik overdag best veel aan maar dan is een goede nachtrust wel een belangrijk punt en als je kindje verkouden of onrustig is vanwege een mentaal sprongetje dan wil het slapen vaak niet zo goed lukken.

Soms komt er hulp uit onverwachte hoek en zo heb ik bij toeval het grote voordeel van een verstuiver ofwel vernevelaar voor kindjes. Een ultrasoon diffusiesysteem zorgt ervoor dat je essentiële oliën op een hele zachte manier in kan zetten om de omgeving aangenamer te maken voor je baby. De waternevel die vrijkomt zorgt voor een fijne geur en bevochtigd tegelijkertijd de lucht. Iets dat zeker in geval van een een verkoudheid en verstopt neusje heel aangenaam is voor de kleine.


Het toestel heeft niet alleen een praktische werking maar ziet er ook superschattig uit door de leuke plaatjes van Louise, het konijntje dat ook terug te vinden is op de verzorgingsproducten van Galenco Baby. De LED verlichting zorgt voor een mooi kleurenspel maar deze kan je ook uitzetten, net wat je wilt. De verstuiver is geschikt voor een oppervlak van 30m² en heeft een timer zodat de verstuiver na 30 minuten stopt.

Het systeem is eenvoudig, je vult het reservoir met water en voegt wat druppels essentiële olie toe, dit is wel even iets waar je je in moet verdiepen want niet alle oliën zijn geschikt voor baby's. Laat je altijd goed informeren voor je aan de slag gaat. Door de ultrasone trillingen verdampt het water en zorgt voor een geurige waternevel die de lucht ook direct bevochtigt.

Nu slaapt onze kleine meid vanwege ruimtegebrek (de geplande verbouwing hebben we even uit moeten stellen) bij ons op de slaapkamer en dat vind ik om meerdere redenen niet erg, nu kan ook ik profiteren van de voordelen van de Louise verstuiver. Er is een wereld voor mij opengegaan toen ik de verstuiver ontdekte, ik heb inmiddels al een leuk assortiment aan essentiële oliën in huis en leer steeds meer over hoe je ze kan gebruiken en combineren. Door de oliën te gebruiken in combinatie met verstuiving creëer je een aromatische nevel die veel positieve effecten kent voor lichaam en geest.



Voor baby's is het het beste om te beginnen met milde oliën zoals lavendel, citroen, mandarijn en grove den. Citroen heeft een zuiverende werking op de lucht en stimuleert het afweersysteem. Grove Den werkt rustgevend en stimuleert een vrije ademhaling. Lavendel heeft een kalmerende, geruststellende werking (ook bij stress, prikkelbaarheid en angst) en ontspant de spieren. Mandarijn heeft ook een geruststellende, troostende werking.

De allerkleinsten vanaf 3 maanden geef je een betere nachtrust door 2 druppels lavendel en een druppel mandarijn in de verstuiver te druppelen. Voor een hogere weerstand gebruik je 2 druppels citroen en een druppel grove den in de vernevelaar. Ik heb met mijn hooikoorts ook veel baat bij de combinatie citroen en grove den. Naarmate je kindje ouder wordt mag je de doseringen verhogen.

Ik ben echt enorm blij met deze ontdekking, als de kleine verkouden is of onrustig slaapt vanwege doorkomende tandjes heb ik toch een extra troef in handen. De oliën en verstuiver zijn verkrijgbaar bij de apotheek, er zijn ook mooie vernevelaars voor een meer volwassen inrichting verkrijgbaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)