vrijdag 1 september 2017

Back to school geuren


Gewoonlijk ben ik niet zo'n meeloper maar het lijkt wel alsof je overal back to school en back to work slogans voorbij ziet komen dus ach laat ik maar eens gezellig meedoen en dan wel met drie bijzondere nieuwe geuren. De pubers zijn gewoonlijk niet echt geïnteresseerd in mijn pakketjes maar toen deze flacons tevoorschijn kwamen vonden ze het ineens toch wel spannend genoeg om de smartphone even met rust te laten en mee te snuffelen. |


Nu begrijp ik de aantrekkingskracht ook wel, de flacons zijn stuk voor stuk echte blikvangers. Laat ik eens beginnen met de nieuwste geur van het Italiaanse Police, ik ken het merk van de stoere zonnebrillen in de etalage van de opticien in het Italiaanse plaatsje waar wij altijd vakantie vieren.

De To Be Mr&Mrs Beat geuren zijn bedoeld voor een jonge energieke drager die een vleugje humor wel kan waarderen. Police bracht al eerder geuren uit in de Skullflacon en ditmaal heeft de skull een stoere koptelefoon met studs op, een vleugje rock in combinatie met energieke pop art kleuren.

De Mrs Beat geur is net zo energiek en uitbundig, ik zou Mrs Beat omschrijven als speels en een tikje zoet en sensueel. De geur zit vol sappige vruchten waaronder zwarte bes en witte perzik en een boeket aan bloemen zoals kokosnoot bloesem, lelietjes-van-dalen, roos en heliotroop. Kasjmierhout, amber en vanille zorgen voor een warme en zwoele touch. Mrs. Beat is een mooie jonge en levendige geur, ik vind vooral de fruitige toetsen in combinatie met de romige basis erg aantrekkelijk. Deze geur is niet overdreven zoet en aanwezig dus ook als puberdochter er flink mee sprayt lijkt er geen parfumsmog in huis te hangen en dat is s'morgens vroeg op een nuchtere maag wel erg fijn.

Er is ook een herenvariant, deze jeugdige en moderne 'fougère' (een benaming voor de klassieke herengeuren die onder andere bestaan uit lavendel) is een energieke mix van frisse appelsorbet en bergamot die de mannelijke compositie van lavendel, patchouli, vetiver, leer en cederhout mooi aanvullen. Ik ben aangenaam verrast door dit leuke geurduo.


Net zo mierzoet als haar liedjes is de geur Sweet like candy by Ariana Grande, de succesvolle artieste doet het niet alleen goed in de hitlijsten maar ook in de parfumerie laat ze van zich horen. Sweet like candy is het resultaat van een dagdroom van de wereldster. Haar zelfvertrouwen en het flirterige karakter van Ariana zijn sterk aanwezig in dit parfum dat in een girly poederroze flacon verpakt is.

Sugar coated braambessen, Italiaanse bergamot, romig kasjmierhout, roze bloemen, crème de cassis, marshmallows en vanille vormen samen deze dromerig zoete geur. De flacon is versierd met een schattige donzige pompom die er ook af kan zodat hij aan de tas, of sleutelbos kan.


Replay is een label dat ook al tijdens mijn tienerjaren niet uit mijn garderobe weg te denken was, de jeans en accessoires van dit stijlvolle Italiaanse label vormden de perfecte basis van mijn looks. Sommige items liggen nu, 20 jaar later, zelfs nog in mijn kast en worden ook nog steeds gedragen, een bewijs van de tijdloze Replay style. Iets wat ik ook direct herkende in deze nieuwe geur die Replay heeft gelanceerd.

Het parfum heeft de naam Signature gekregen en ik denk ook dat ik deze geur lekker voor mijzelf houd (sorry puberdochter) en het zou zomaar eens mijn nieuwe signature scent kunnen worden. Signature werd geïnspireerd op de spring-summer collectie van dit jaar maar waar modetrends komen en gaan vermoed ik dat deze geur een blijvertje in de parfumerie zal zijn, net zoals het jeans jasje dat ik als 16 jarige van mijn moeder kreeg en nog altijd koester.

Signature Woman is een verleidelijke en onderscheidende geur maar met het potentieel van een moderne klassieker. De basis is luchtig door citrusvruchten en nectarine. Het hart bestaat uit geranium, jasmijn en ylang-ylang en wordt gevolgd door de basis van muskus, patchouli, vetiver en amber. De muskusnoten doen mij een beetje denken aan het parfum Narciso Rodriquez maar Replay Signature is lichter en speelser. De Signature draagster heeft ook een mannelijke soulmate, Signature for man is een kruidige en houtachtige geur met een frisse twist.

Deze parfums scoren allemaal een voldoende dus dat is een mooi begin van het nieuwe school/studiejaar nietwaar? In Nederland shop je deze parfums bij parfumerie Douglas, in België is Ariana Grande verkrijgbaar bij Planet Parfum.


PS de flacons voor de heren matchen leuk met de damesgeuren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)